Chcesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach? Wejdź na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert znanego zespołu czy Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Drugi typ pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, iż rośnie trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A10 czerwony,
– obuwie Nike Star Runner czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne szczególnie dla sklepów online. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– miejscowość (np. “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Wilda”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]