Na seo4.net dowiesz się, komu zlecić audyt sklepu.
Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem rozmaitych aspektów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocena możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, sprawdzająca różne jej aspekty, jak meta opisy i tytuły, strukturę nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się witryny i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Nie licząc samego zestawienia uchybień i błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, dostępności, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby odnalazła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Bezpłatny audyt SEO nie odnajdzie wszystkich nieprawidłowości na stronie
Online jest sporo narzędzi i stron, za pomocą których w mgnieniu oka i za darmo wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Jest ich mnóstwo. Dema bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą opcji, nie są idealne. Jeśli już zauważą jakieś błędy na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Mnóstwo problemów (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie podczas analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się zazwyczaj od kilku dni do około miesiąca. Czas na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich poważnych problemów kryjących się w witrynie. Jeżeli strona była postawiona na platformie typu Magento czy Shoper lub na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do poprawy może być sporo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony rzetelnie
Uważnie zrealizowany audyt SEO może odkryć wiele wad witryny, w szczególności:
- niska prędkość ładowania się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość zawartości strony,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak lub niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]