Automatyczna windykacja. Dowiedz się więcej na flobo.io.
Może być mnóstwo różnych powodów, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za zrealizowaną usługę. Problem z przeterminowanymi płatnościami dotyczy zarówno właścicieli firm, którzy oferują usługi dla biznesu, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności ukierunkowanym na osoby prywatne.
Windykacja – działania, mające na celu ściągnięcie zaległości
Wierzyciel starć się dojść swojej własności poprzez windykację. Chociaż określenie to prawie każdemu źle się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to procedurę w trakcie której wszczyna się względem dłużnika stosowne czynności dopuszczone w aktualnych aktach prawnych. Czynności te mają na celu wyegzekwowanie spłaty zaległości. To tzw. windykacja polubowna, czyli systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i przypominanie o wymogu wniesienia opłaty. O ile ta droga dochodzenia należności pozostanie bez odzewu, kolejną alternatywą jest windykacja sądowa. Jeżeli firma świadczy usługi wobec kilkudziesięciu czy wręcz kilkuset klientów i każdego miesiąca wysyła identyczną liczbę paragonów i faktur, prawdopodobieństwo, iż jakiś procent opłat nie będzie uiszczony w określonym terminie niewątpliwie się zwiększa. W organizacji całej procedury księgowania wpłat pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma też opcję prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – dodaj indywidualne scenariusze działań
Robot Flobo nie tylko sprawdza, czy na rachunek bankowy wpłynął przelew od kontrahenta, ale w razie stwierdzenia jej braku w wyznaczonym terminie, inicjuje ona proces przypominania o konieczności opłacenia faktury. Przedsiębiorca korzystający z tego narzędzia może skonfigurować własne scenariusze czynności podejmowanych względem nieterminowych klientów, określając m.in. odstęp czasu pomiędzy poszczególnymi wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o przybliżającym się terminie przelewu za fakturę delegowana jest z aplikacji także przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w poprzednim kwartale dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie dokonali przelewu w terminie w zeszłym miesiącu. Jeżeli upomnienia nie poskutkują, następnymi etapami automatycznej windykacji należności podejmowanymi przez Flobo jest wystawienie noty księgowej w wysokości 40 EUR oraz przekazanie zawiadomienia o dłużniku do BIG. Ostatecznie, gdy wypunktowane powyżej działania okażą się bezskuteczne, Flobo prześle sprawę do e-sądu.
Korzystanie z aplikacji do automatycznej obsługi należności i windykacji oszczędza czas przeznaczany na monitorowanie przychodzących należności, a po paru miesiącach przynosi także istotną poprawę terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]